
FAQ
Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een vraag die er niet bij staat? Stuur dan een mail aan info@ramonmossel.nl.
Huren
De prognose start verhuur van De Amsterdam is begin april 2023.
Aanmelden
Op dit moment kun je, via de projectwebsite www.deamsterdam.nl alleen nog aanmelden als geïnteresseerde voor het project. Meld je aan voor de nieuwsbrief zodat wij je op de hoogte kunnen houden over het project en de startdatum voor inschrijving.
Zodra de inschrijfperiode van start gaat, ontvang je hierover een nieuwsbrief (mits je geregistreerd staat als geïnteresseerde).
De inschrijving is online in een beveiligde omgeving en bestaat uit verschillende onderdelen en stappen. Tijdens de stappen worden diverse controles uitgevoerd:
Inschrijven:
Ga naar Woningen en zoek in de Woningzoeker naar jouw favoriete appartementen. Wanneer jij jouw voorkeursappartementen hebt toegevoegd aan jouw favorieten kan de inschrijving afgerond worden.
Online dossier:
Wanneer het inschrijfformulier ingevuld en verstuurd is, wordt er een persoonlijke mail verstuurd voor het aanmaken van een wachtwoord voor het persoonlijke online dossier. Hierin worden persoonlijke documenten en gegevens uitgevraagd. Ook is het mogelijk om op een later moment de documenten of gegevens aan te passen.
Let op: de inschrijving is pas definitief als het inschrijfformulier digitaal ondertekend is.
Voorlopige toewijzing:
We gaan op basis van de aangegeven voorkeuren en ingevulde gegevens de appartementen toewijzen. De uitslag van de toewijzing wordt via e-mail bekend gemaakt, in de e-mail staat ook gelijk de instructie hoe de voorlopige toewijzing geaccepteerd kan worden.
Toewijzing:
Aan de hand van de voor de appartementen gestelde inkomenseis (zie toelichting verder in deze FAQ), voorkeuren, beschikbaarheid en volledigheid van dossiers, worden de appartementen uiteindelijk toegewezen aan de best passende kandidaat. Heb je geen bericht ontvangen dat je bent toegewezen? Dan kom je automatisch op de reservelijst te staan, je kan dus nog steeds kans maken op een appartement!
Eindcontrole en definitieve acceptatie:
Na het accepteren van het appartement begint het controleren van jouw dossier. We toetsen jouw gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden.
Wanneer je dossier volledig akkoord bevonden is krijg je per e-mail bericht dat je dossier is goedgekeurd en wordt de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden.
Oplevering en sleuteloverdracht:
Nadat het contract is ondertekend word je geïnformeerd over de exacte datum en tijdstip van sleuteloverdracht en de verdere opleverprocedure. De verwachte opleverdatum is nu medio april 2023.
Vanzelfsprekend gaan wij vertrouwelijk om met de geüploade documenten en jouw gegevens. Na afwijzing worden alle documenten verwijderd.
Nee, er worden geen inschrijfkosten of bemiddelingskosten in rekening gebracht.
Inkomenscriteria
Om in aanmerking te komen voor een appartement in De Amsterdam dien je ten minste te voldoen aan:
Documentatie
Identiteit:
Ben je in loondienst?
Ben je zelfstandig ondernemer?
Ben je gepensioneerd/AOW-gerechtigd?
Heb je momenteel een koopwoning?
Dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten én de huurkosten te dragen. Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:
De woning is verkocht:
Je houdt de hypotheek aan:
Tevens dien je er rekening mee te houden dat je vanuit de huurovereenkomst verplicht bent je in te schrijven op het adres van het gehuurde. Eventuele hypotheekrente aftrek komt hiermee te vervallen.
Heb je momenteel een huurwoning?
Scheiding
In het geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant of verklaring mediator, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.
Klik hier om een blanco werkgeversverklaring te downloaden.
Om identiteitsfraude tegen te gaan is het belangrijk om documenten aan te leveren die aan de AVG richtlijnen voldoen. Dit houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Hiervoor kun je gebruik maken van de Kopie-ID app van de Rijksoverheid.
Contract
Het is mogelijk om met maximaal twee personen te huren (m.u.v. kinderen). Een medebewoner kan tijdens de huurperiode worden toegevoegd, verwijderd of gewijzigd. In dat geval moet er een nieuwe huurovereenkomst getekend worden. Ga je van een eenpersoonshuishouden naar een tweepersoonshuishouden, dan heeft dat gevolgen voor de inkomenseisen waarbij de norm wordt gesteld op een minimaal gezamenlijk bruto maandinkomen van 4x de maandhuur.
De minimale contractduur is 12 maanden. De huur kan vervolgens worden opgezegd met inachtneming van een opzegperiode van minimaal 1 kalendermaand.
Er dient een waarborgsom betaald te worden. Dit bedrag wordt na beëindiging van het contract terugbetaald, behoudens gedeeltelijke of volledige aftrek zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden die je bij de concept huurovereenkomst ontvangt. De hoogte van de borg bedraagt in principe 2 keer de maandhuur.
Ja, de eigenaar behoudt zich het recht voor om een jaarlijkse huurverhoging door te voeren. Je ontvangt hiervan jaarlijks een aankondiging.
Nee, de prijs op de website is de kale huur. Je dient zelf zorg te dragen voor onder andere water, elektriciteit en internet.
Ja, voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. Je ontvangt altijd een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De servicekosten worden binnenkort vastgesteld.
Over de appartementen
De Amsterdam is een nieuwbouwproject dat in totaal 32 appartementen telt. De appartementen zullen circa mei 2023 opgeleverd worden. De definitieve ingangsdatum van het huurcontract zal tijdig, maar uiterlijk vier weken van tevoren aan de huurder bekend gemaakt worden.
De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Deze zijn bedoeld om je een indruk te geven van hoe een appartement er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van het door jou gekozen appartement. De appartementen worden opgeleverd met een mooi afgewerkte badkamer, keuken, toilet en een vloer. De indeling van het appartement zie je op de plattegrond. Deze vind je bij het desbetreffende appartement in de appartementenzoeker. De ligging van het appartement kun je zien op de verdiepingsplattegronden die je kunt downloaden op de woningtype pagina.
Het appartement wordt opgeleverd met fraai afgewerkte, wit geschilderde wanden en een lichte PVC vloer met vloerverwarming.
Nee, dit is ten strengste verboden. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van je contract en een hoge boete, zoals beschreven in de algemene voorwaarden.
Huisdieren zijn toegestaan, mits ze geen onredelijke hinder veroorzaken.
Ja, er zijn zonnepanelen aanwezig en dienen voor de algemene energievoorziening. Hierdoor vallen de maandelijkse servicekosten lager uit.
De appartementen zijn voorzien van vloerverwarming-/koelsysteem, opgewekt middels een individuele warmtepomp.
De lift heeft de volgende afmetingen:
Cabine: 2100 x 1100 x 2200 mm (LxBxH)
Toegang: 900 x 2100 mm (BxH)
Ja, er is een gezamenlijke fietsenstalling op de begane grond met in totaal 96 fietsplekken.
Alle appartementen hebben een inpandige berging.
Er is een mogelijkheid om optioneel een parkeerabonnement af te nemen voor de op loopafstand gelegen parkeergarage.
Er zijn optioneel een beperkt aantal ligplaatsen beschikbaar. Deze ligplaatsen zullen primair worden aangeboden aan de huurders van de appartementen type A, F en C.
Deze FAQ is met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Wij aanvaarden echter geen enkele aansprakelijkheid voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.
Rent
The forecast start rental of De Amsterdam is early April 2023.
Sign up
At the moment, through the project website www.deamsterdam.nl, you can only sign up as an interested party for the project. Sign up for the newsletter so we can keep you informed about the project and the start date for registration.
As soon as the registration period starts, you will receive a newsletter about it (provided you are registered as interested). Registration is online in a secure environment and consists of several sections and steps. Various checks are carried out during the steps:
Register:
Go to Apartments and search the Apartment Finder for your preferred appartments. When you have added your preferred flats to your favourites, the registration can be completed.
Online file:
When the registration form has been completed and sent, a personal e-mail will be sent to create a password for the personal online file. Here, personal documents and data are requested. It is also possible to modify documents or data at a later date.
Please note that registration is not final until the registration form is digitally signed.
Provisional allocation:
We will allocate the flats based on the indicated preferences and completed details. The result of the allocation will be announced via e-mail, the e-mail will also include instructions on how to accept the provisional allocation.
Allocation:
Based on the income requirement set for the flats (see explanation further in this FAQ), preferences, availability and completeness of files, the flats are finally allocated to the best-suited candidate. Have you not received notification that you have been allocated? Then you will automatically be placed on the reserve list, so you can still have a chance to win an appartment!
Final check and final acceptance:
After accepting the appartment, we start checking your file. We check your details for authenticity and review your income situation and payment history.
When your file is fully approved, you will be notified by e-mail that your file has been approved and the rental agreement will be presented digitally for signature.
Completion and key transfer:
After the contract is signed, you will be informed about the exact date and time of key handover and the further handover procedure. The expected completion date is now mid-April 2023.
Naturally, we will treat the uploaded documents and your data confidentially. After rejection, all documents will be deleted.
No, there are no registration or mediation fees.
Income criteria
To qualify for an appartment in De Amsterdam you must meet at least:
Documentation
Identity:
Are you an employee?
Are you self-employed?
Are you retired/AOW entitled?
Do you currently own a house?
Then your income should be sufficient to cover both the mortgage and rental costs. In the case of a house for sale, the following situations are possible and you need to upload the following documents:
The property has been sold:
You maintain the mortgage:
You should also bear in mind that the rental agreement requires you to register at the address of the rented property. Any mortgage interest deduction will thus be cancelled.
Do you currently have a rental property?
Divorce
In the event of divorce, it is important that you can substantiate your financial position on the basis of the divorce covenant or mediator's statement, so that we can determine whether there are sufficient financial resources to bear the rent in relation to income.
Click here to download a blank employer statement.
To prevent identity fraud, it is important to provide documents that comply with AVG guidelines. This includes ensuring that your BSN and passport photo are not visible. To do this, you can use the Rijksoverheid's Kopie-ID app.
Contract
It is possible to rent with a maximum of two people (excluding children). A co-tenant can be added, removed or changed during the rental period. In that case, a new rental agreement must be signed. If you move from a single household to a double household, this has consequences for the income requirements, with the standard being a minimum joint gross monthly income of 4x the monthly rent.
The minimum contract duration is 12 months. The rent can then be terminated subject to a notice period of at least 1 calendar month.
A deposit must be paid. This amount will be refunded upon termination of the contract, subject to partial or full deduction as described in the General Conditions that you will receive with the draft rental agreement. The amount of the deposit is basically 2 times the monthly rent.
Yes, the owner reserves the right to implement an annual rent increase. You will receive an annual notice of this.
No, the price on the website is the basic rent. You have to take care of water, electricity and internet yourself.
Yes, for the common areas that all residents use, certain costs are shared. For example, maintenance of the outside grounds, cleaning of entrances & stairs. These costs are paid from the service costs. You will always receive a separate statement and an annual overview of the service costs. The service costs will be determined shortly.
About the apartments
The Amsterdam is a new construction project that has a total of 32 apartments. The apartments will be delivered around May 2023. The definitive commencement date of the rental contract will be announced to the tenant in good time, but no later than four weeks in advance.
The images are Artist Impressions. These are intended to give you an impression of what an apartment can look like. It is not necessarily a representation of your chosen apartment. The apartments are delivered with a beautifully finished bathroom, kitchen, toilet and a floor. You can see the layout of the apartment on the map. You can find this with the relevant apartment in the apartment search. You can see the location of the apartment on the floor plans that you can download on the housing type page.
The apartment is delivered with beautifully finished, white painted walls and a light PVC floor with underfloor heating.
No, this is strictly prohibited. Please note that this can lead to immediate termination of your contract and a large penalty, as described in the terms and conditions.
Pets are allowed, provided they do not cause an unreasonable nuisance.
Yes, solar panels are present and serve for the general energy supply. As a result, the monthly service costs are lower.
The apartments are equipped with an underfloor heating/cooling system, generated by an individual heat pump.
The lift has the following dimensions:
Cabin: 2100 x 1100 x 2200 mm (LxWxH)
Access: 900 x 2100 mm (WxH)
Yes, there is a shared bicycle shed on the ground floor with a total of 96 bicycle spaces.
All apartments have an indoor storage room.
There is an option to purchase a parking subscription for the parking garage within walking distance.
This FAQ has been compiled with due care. However, we do not accept any liability for any incompleteness, inaccuracy or otherwise, or the consequences thereof.
This FAQ has been compiled with due care. However, we do not accept any liability for any incompleteness, inaccuracy or otherwise, or the consequences thereof.
Vragen?
Neem contact op
Heb je vragen over het project of over één van de woningen in De Amsterdam? Neem dan contact met ons op, zodat wij je meer kunnen vertellen. Je kan ons zowel telefonisch als per mail bereiken. Wij zullen je vragen zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.
